Начало Основна линия Реформата на Васил Терзиев в паркирането е размита версия на предложенията на "Спаси София"
164
България

Реформата на Васил Терзиев в паркирането е размита версия на предложенията на "Спаси София"

Той заяви, че СОС в мнозинството си е изцяло бламиран и блокиран и е в пълно неведение за действията на администрацията.Той коментира, че с предложената от Терзиев реформа е направен "един калабалък", от който единствено се получава така, че хората ще плащат много по-високи цени за винетен стикер и за платено паркиране, без да се прави реформа.

| 05 Ноември 2025, 14:47 ч.
Реформата на Васил Терзиев в паркирането е размита версия на предложенията на
Реформата на Васил Терзиев в паркирането е размита версия на предложенията на "Спаси София"
Снимка © София Господинова / БТА

Предложената от Васил Терзиев реформа в паркирането и "Продължаваме промяната-Демократична България" е размита версия на предложенията на "Спаси София", заяви Борис Бонев, председател на групата на "Спаси София" в Столичния общински съвет.

Увеличение на пътнотранспортните произшествия за една година се отчита на тер

Регионалният културен институт в Кюстендил ще заработи от 1 януари, след одоб

Котел ще чества Деня на будителите и празник на града с концерти, изложби и в

Възпоменателна церемония в памет на героите, отдали живота си за свободата на

След председателски съвет парламентът включи допълнителна точка в дневния ред

Той заяви, че СОС в мнозинството си е изцяло бламиран и блокиран и е в пълно неведение за действията на администрацията. "Писна ми от хора, които си търсят оправдания, вместо да търсят решение", каза Бонев. "Внасяме доклад след доклад в опит да решаваме проблемите на софиянци, докато други само мрънкат или се пекат на плажа в Копакабана", заяви Борис Бонев. 

Той коментира, че с предложената от Терзиев реформа е направен "един калабалък", от който единствено се получава така, че хората ще плащат много по-високи цени за винетен стикер и за платено паркиране, без да се прави реформа. Според Бонев не се решава основният проблем, а именно липсата на паркоместа в центъра.

Председателят на "Спаси София" отбеляза, че не се предлага истинска реформа в паркирането - не се създават нови правила за служебните абонаменти, защото фирмите ще поддържат същия брой служебни абонаменти, но на по-висока цена. Отново ще има цели улици в центъра на София, които ще са задръстени от служебни абонаменти и няма да може да се паркира от хората, които ползват личните си автомобили.

Бонев подчерта, че въпреки голямата подкрепа за червената зона в центъра на столицата, кметът Терзиев и ПП-ДБ не са събрали смелост да предложат такава зона в центъра, с което не се предлагат промени в паркирането. Той отбеляза, че столичният кмет на практика наказва живущите в центъра увеличава двойно цените за винетни стикери. Това е драстично и несправедливо увеличение, коментираха от "Спаси София" и добавиха, че истинската цел на зоните е да регулират трафик в обхвата си, а не да наказват живущите.

"Спаси София" предлагат червената зона да струва 5,00 лв. на час и да бъде с работно време от 9:00 до 21:00 часа всеки ден, включително събота и неделя. Абонаментът за зоната на година да струва 200 лв., каквато е цената на стикера в момента за синя зона. В зоната да може да се паркира до три часа в рамките на деня, като се въвежда опция за закупуване на дневна карта за престой, за да не се налага хората да мамят системата.

Космическите технологии и иновациите в подкрепа на ефективното управление на

Близо девет килограма наркотици за иззети при полицейски акции в Пловдивска о

Регионалната инспекция по околната среда и водите – Пловдив (РИОСВ - Пл

Общинският съветник от "Спаси София" Андрей Зографски заяви на брифинга, че в момента при изпращане на есемес в София за платено паркиране 29 стотинки отиват директно в джоба на трите мобилни оператора и не остават в общинската каса. Ако се приеме реформата на кмета Терзиев, този дял ще скочи до 56 и 70 стотинки за всеки час паркиране, поясни той. По думите му на годишна база това означава 10 млн. лева чист приход годишно, а за пет години - 50 млн. лева. От "Спаси София" са изчислили, че  с корекция само на един договор с някой от мобилните оператори могат да бъдат закупени 70 нови автобуса. Затова от партията предлагат таван от 14 стотинки за един есемес, което би спестило на общината 8 млн. лв. годишно или 40 млн. лв. за целия срок на договора. 

Докладът на кмета на София Васил Терзиев за реформата в паркирането трябва да бъде разгледан на следващото заседание на СОС на 13 ноември. 

Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-важните новини и събития от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Получавайте най-важните новини и събития от Вашият град. От понеделник до петък от нашия редактор Стела Филипова
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
За зачестили проблеми с електрозахранването в община Болярово сигнализира кметът Христо Христов
За зачестили проблеми с електрозахранването в община Болярово сигнализира кметът Христо Христов. Местната управа и жители настояват енергоразпределителното дружество да предприеме ...
България е натрупала много по-голям потенциал от това, което имаше през 80-те години, но ни трябва визия и лидерство
България е натрупала потенциал, който е много, много по-голям от това, което имаше през 80-те години , но ни трябва визия и лидерство. Това коментира Велизар Шаламанов, директор &b ...
Движението между селата Братаница - Ветрен дол е двупосочно в една лента поради катастрофа
Движението между селата Братаница и Ветрен дол се осъществява двупосочно в една лента поради катастрофа, съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура". Шофьорите да се движат с повише ...
Започна заседанието на Министерския съвет
Започна редовното седмично заседание на Министерския съвет. Предложение до парламента за ратифициране на договор с Европейската инвестиционна банка (ЕИБ) за финансиране на Проект & ...
Не са установени аварии в работата на „Кроношпан“ и превишения на нормите за качеството на атмосферния въздух във Велико Търново през нощта
Не са установени аварии в работата на „Кроношпан“ и превишения на нормите за качеството на атмосферния въздух във Велико Търново след проверката късно снощи, съобщиха о ...
ОЩЕ ОТ НОВИНИТЕ ДНЕС
Над 300 литра дизелово гориво са източени от резервоара на спрял за почивка тежкотоварен автомобил край Лом, съобщиха от полицията
Над 300 литра дизелово гориво са източени от резервоара на спрял за почивка тежкотоварен автомобил край Лом, съобщиха от Областната дирекция на МВР в Монтана.  Сигналът за кра ...
Община Казанлък приема документи от търговци за участие в коледния базар на централния площад в срок до 27 ноември
Коледният базар на централния площад „Севтополис“ в Казанлък ще започне на 10 декември и ще продължи до края на годината, според обявения от Община Казанлък конкурс за ...
Правната комисия в парламента прие на второ четене промени в Наказателно-процесуалния кодекс
Парламентарната комисия по конституционни и правни въпроси прие на второ четене промени в Наказателно-процесуалния кодекс (НПК). Вносителят на законопроекта е Министерски съвет. Сп ...
Две жалби в КЗК са подадени за новите процедури по почистването на пет района в столицата
Две жалби в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) са подадени за новите процедури по почистването на пет района в столицата. Те са публикувани в сайта на комисията. Според раз ...
За зачестили проблеми с електрозахранването в община Болярово сигнализира кметът Христо Христов
За зачестили проблеми с електрозахранването в община Болярово сигнализира кметът Христо Христов. Местната управа и жители настояват енергоразпределителното дружество да предприеме ...
Тикер в 17:03 ч.
Над 300 литра дизелово гориво са източени от резервоара на спрял за почивка тежк ...
Начало Основна линия
164
България

Реформата на Васил Терзиев в паркирането е размита версия на предложенията на "Спаси София"

Той заяви, че СОС в мнозинството си е изцяло бламиран и блокиран и е в пълно неведение за действията на администрацията.Той коментира, че с предложената от Терзиев реформа е направен "един калабалък", от който единствено се получава така, че хората ще плащат много по-високи цени за винетен стикер и за платено паркиране, без да се прави реформа.

| 05 Ноември 2025, 14:47 ч.
СЛУШАЙТЕ НОВИНАТА
Реформата на Васил Терзиев в паркирането е размита версия на предложенията на
Реформата на Васил Терзиев в паркирането е размита версия на предложенията на "Спаси София"
Снимка © София Господинова / БТА

Предложената от Васил Терзиев реформа в паркирането и "Продължаваме промяната-Демократична България" е размита версия на предложенията на "Спаси София", заяви Борис Бонев, председател на групата на "Спаси София" в Столичния общински съвет.

Той заяви, че СОС в мнозинството си е изцяло бламиран и блокиран и е в пълно неведение за действията на администрацията. "Писна ми от хора, които си търсят оправдания, вместо да търсят решение", каза Бонев. "Внасяме доклад след доклад в опит да решаваме проблемите на софиянци, докато други само мрънкат или се пекат на плажа в Копакабана", заяви Борис Бонев. 

Той коментира, че с предложената от Терзиев реформа е направен "един калабалък", от който единствено се получава така, че хората ще плащат много по-високи цени за винетен стикер и за платено паркиране, без да се прави реформа. Според Бонев не се решава основният проблем, а именно липсата на паркоместа в центъра.

Председателят на "Спаси София" отбеляза, че не се предлага истинска реформа в паркирането - не се създават нови правила за служебните абонаменти, защото фирмите ще поддържат същия брой служебни абонаменти, но на по-висока цена. Отново ще има цели улици в центъра на София, които ще са задръстени от служебни абонаменти и няма да може да се паркира от хората, които ползват личните си автомобили.

Бонев подчерта, че въпреки голямата подкрепа за червената зона в центъра на столицата, кметът Терзиев и ПП-ДБ не са събрали смелост да предложат такава зона в центъра, с което не се предлагат промени в паркирането. Той отбеляза, че столичният кмет на практика наказва живущите в центъра увеличава двойно цените за винетни стикери. Това е драстично и несправедливо увеличение, коментираха от "Спаси София" и добавиха, че истинската цел на зоните е да регулират трафик в обхвата си, а не да наказват живущите.

"Спаси София" предлагат червената зона да струва 5,00 лв. на час и да бъде с работно време от 9:00 до 21:00 часа всеки ден, включително събота и неделя. Абонаментът за зоната на година да струва 200 лв., каквато е цената на стикера в момента за синя зона. В зоната да може да се паркира до три часа в рамките на деня, като се въвежда опция за закупуване на дневна карта за престой, за да не се налага хората да мамят системата.

Общинският съветник от "Спаси София" Андрей Зографски заяви на брифинга, че в момента при изпращане на есемес в София за платено паркиране 29 стотинки отиват директно в джоба на трите мобилни оператора и не остават в общинската каса. Ако се приеме реформата на кмета Терзиев, този дял ще скочи до 56 и 70 стотинки за всеки час паркиране, поясни той. По думите му на годишна база това означава 10 млн. лева чист приход годишно, а за пет години - 50 млн. лева. От "Спаси София" са изчислили, че  с корекция само на един договор с някой от мобилните оператори могат да бъдат закупени 70 нови автобуса. Затова от партията предлагат таван от 14 стотинки за един есемес, което би спестило на общината 8 млн. лв. годишно или 40 млн. лв. за целия срок на договора. 

Докладът на кмета на София Васил Терзиев за реформата в паркирането трябва да бъде разгледан на следващото заседание на СОС на 13 ноември. 

Към първа страница Новини
Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Получавайте най-важните новини и събития от Вашият град. От понеделник до петък от нашия редактор Стела Филипова
КЪМ АБОНАМЕНТА
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
За зачестили проблеми с електрозахранването в община Болярово сигнализира кметът Христо Христов
България е натрупала много по-голям потенциал от това, което имаше през 80-те години, но ни трябва визия и лидерство
Движението между селата Братаница - Ветрен дол е двупосочно в една лента поради катастрофа
Започна заседанието на Министерския съвет
Не са установени аварии в работата на „Кроношпан“ и превишения на нормите за качеството на атмосферния въздух във Велико Търново през нощта
Още от рубриката
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Ноември
Препоръчани заглавия
ОЩЕ ОТ НОВИНИТЕ ДНЕС
Сфера
Над 300 литра дизелово гориво са източени от резервоара на спрял за почивка тежкотоварен автомобил край Лом, съобщиха от полицията
Местен фокус
Община Казанлък приема документи от търговци за участие в коледния базар на централния площад в срок до 27 ноември
Основна линия
Правната комисия в парламента прие на второ четене промени в Наказателно-процесуалния кодекс
В детайли
Две жалби в КЗК са подадени за новите процедури по почистването на пет района в столицата
Контекст
За зачестили проблеми с електрозахранването в община Болярово сигнализира кметът Христо Христов
На преден план
Задържан е служител от Фонд "Земеделие" за подкуп от 1000 лв.
Основна линия
Водата в част от Елените е с отклонения от стандартите за качество
В детайли
До 24 ноември БЧК ще продължи раздаването на хигиенните пакети в Перник
Основна линия
Кметът Васил Терзиев поиска оставката на главния архитект на София Богдана Панайотова
Контекст
България е натрупала много по-голям потенциал от това, което имаше през 80-те години, но ни трябва визия и лидерство
Още новини
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD24 © 2025 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD24 © 2025 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.